12-3-2014

Het is nog even stug doorwerken. Ik moet nog een grote draadhaspel maken en het rek van de pijpenlegger.

Hier onder het aan elkaar solderen van de rompdelen. De zwarte vlekken zijn gesmolten boorzuurpoeder. Dit dekt het zilver af tijdens het solderen en voorkomt de vorming van onderhuidse zwarte plekken. De kranen zijn opgebouwd uit vakwerkstukjes die al eerder voor verschillende kraanmodellen heb gebruikt aangevuld met handgemaakte kraankoppen. Helemaal onderin een heel klein detail. De 8 dwarsbuizen tussen de twee drijvers eindigen in een vierkant stukje.

 

Het solderen van het eerste tussenstuk.

Het tweede tussenstuk

En het derde.

De kop van de zwaarste en kortste kraan

De kop met extra giek van de lange kraan

Dit zijn de ruwe gietstukjes van de vakwerkstukken. De gips zit er nog in

 

De slede van de pijpenlegger is vrijwel klaar.

Het eind van de dwarsbuizen onder de romp

Deel 4